مرجع بلاگ اسکای

مرجع بلاگ اسکای

معرفی کد ها و امکانات جدید برای وبلاگ نویسان بلاگ اسکای - قالب های حرفه ای بلاگ اسکای
مرجع بلاگ اسکای

مرجع بلاگ اسکای

معرفی کد ها و امکانات جدید برای وبلاگ نویسان بلاگ اسکای - قالب های حرفه ای بلاگ اسکای

قسمت "یادداشت جدید" در نسخه جدید بلاگ اسکای


نوشتن یک پست جدید در نسخه جدید بلاگ اسکای خیلی متفاوت با نسخه قدیمی است و صد البته خیلی بهتر شده، تغییرات زیادی کرده و امکانات زیادی هم اضافه شده.


همونطور که میدونید برای نوشتن مطلبتون از ستون کناری از قسمت یادداشت جدید باید اقدام کنید.

در ادامه به امکانات و تغییرات این قسمت اشاره میکنم و طرز استفاده اونها رو به بهترین وجه توضیح میدم...


 لطفا به ادامه مطلب بروید
 

یکی از بهترین امکانات اضافه شده ذخیره خودکار مطالبه که باعث میشه به هیچ وجه زحمات شما طی اتفاقی مثل خاموش شدن سیستم یا هر چیز دیگه ای هدر نشه.


البته فکر نکنید که این ذخیره خودکار مطلب شما رو به ثبت میرسونه فقط وضیفه اش اینه که هر چند دقیقه متن نوشته شده به صورت چرک نویس ذخیره میشه و تا انتشار صورت نگیره در وبلاگ به نمایش در نخواهد آمد.



امکان بعدی که مشاهده میشه قسمت برچسب ها است. بر چسب زدن به مطالب تاثیر فوق العاده ای در پیدا شدن مطالب شما توسط موتور های جستجو مانند گوگل داره .

برچسب زدن به این صورت است که  کلمات کلیدیی که به موضوع متن شما مربوط میشه و رو یکی یکی در کادر برچسب ها وارد کنید و enter رو بزنید.

کلمات کلیدی کلماتی هستند که اگر فردی دنبال مطلبی در موضوع نوشته شما باشد از آن کلمات استفاده خواهد کرد، این کلمات و میتونید از خود متن در بیارید.


 تغییر بعدی این قسمت نوع نوشتن ادامه مطلب هست...

در نسخه قدیم قسمتی جداگانه برای ادامه مطلب تعبیه شده بود اما در این نسخه با استفاده از دکمه ادامه مطلب که در نوار بالا هست خطی به صورت نقطه چین ظاهر میشه که نشونه ی ادامه دار بودن مطلبتونه.



در پایین صفحه لینکی تحت عنوان تنظیمات یادداشت و میبینید که با زدن اون پنج تب باز میشه که مختص تنظیمات پیشرفته یادداشتتون هست.


اما تب اول تاریخ انتشار :


در تب تاریخ انتشار دو گزینه وجود داره. با انتخاب گزینه زمان فعلی سیستم و زدن دکمه انتشار سیستم زمان همون لحظه رو زمان انتشار یادداشت قرار میده ولی با انتخاب گزینه دوم و تنظیم زمان میتونید تاریخ انتشار یادداشت رو به دلخواه تعیین کنید. توجه داشته باشید که اگه زمان انتخابی از زمان فعلی جلوتر باشه یادداشت در زمان تعیین شده به طور خودکار در وبلاگ شما منتشر میشه.


تب دوم رمز گذاری :


این امکان در نسخه قبلی هم وجود داشت، وقتی باید استفاده کنید که بخواین یادداشتتون خصوصی بشه و فقط برای خوانندگان خاص قابل رویت باشه.


تب سوم دسته بندی :


دسته بندی مطالب هم در گذشته وجود داشت اما در نسخه جدید تغییر زیادی داشته که از مهم ترین اونها میشه ثبت یک یادداشت در چند دسته و  همچنین به صورت زیر دسته نام برد.

از قسمت افزودن و مدیریت دسته ها میتونید دسته های خودتون و اضافه کنید و یا زیر دسته هم قرار بدهید .


تب چهارم سایر تنظیمات :



اولین گذینه ی این تب ، فعال و غیرفعال کردن بخش نظردهی است . دومین گذینه امکان پست ثابت است که در قبل این امکان وجود نداشته.

سومین گذینه امکانی است که از بهترین تغییرات نسخه جدید به حساب می آید و آن ویرایش آدرس یادداشت است.

به صورت خودکار عنوان در این بخش قرار میگیرد اما میتوانید آن را تغییر دهید.قابل ذکر است که قرار گرفتن عنوان یا کلمات کلیدی در آدرس تاثیر بسزایی در جایگاه پست شما در نتایج جستجو است.


فعلا به این مقدار اکتفا میکنم اما در آینده باز هم از شیوه های نوشتن یک پست خوب خواهم گفت.

نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی جمعه 27 شهریور 1394 ساعت 14:32 http://313iran.blogsky.com/

وبلاگتون عالی بود

yalda solimani چهارشنبه 9 تیر 1395 ساعت 15:20 http://yaldasolimani.blogsky.com/

با سلام خدمت شما سرور گرامی آموزش یاداشت ها بسیار عالی بود دستتون درد نکنه موفق باشید. انشاالله

خواهش میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد